نشر في: 09 كانون2/يناير 2018
| طباعة |

Indian TV Stars participate in adventure in Jordan نجوم التلفزيون الهندي في زيارة للاردن

Five Indian TV celebrities – Kishwer Merchant, Pooja Gor, Pryanca Talukdar, Asha Negi and Mrunal Thakur – visited Jordan recently on an adventure trip

“The Jordan sojourn trip was planned to take them to numerous places in Jordan which are famous for adventure and their scenic beauty, and will appeal to the Indian audience. We look forward to create an outstanding content from the Xtreme trip,” said Ashit Taneja, country manager- Jordan Tourism Board.

The trip kicked off in Amman where the group walked visited the local restaurants, coffee shops, shisha (Hookah) bars, local theatres, bars and souvenirs shops. The first activity of the trip started with hiking and biking the Jordan Trail, 8km from Umm Qais. The Jordan Trail crosses the entire county, offering over 650 kilometres of hiking. “We participated in the trail that starts from Umm Qais and we got a taste of the exciting adventure that the entire trail offers,” said Pryanca Talukdar.

The other activity on the itinerary was Wadi Al Hidan – a 4km canyoning task including swimming through 12 bodies of water – before camping in Wadi Rum.

“Wadi Hidan is a canyon with a river running through it, which eventually leads to Wadi Mujib, which leads all the way to the Dead Sea. The hike we did consists of hiking along wet/dry trails alongside the river, swimming through slot canyons, and had some optional cliff jumping and natural water slides which were exhilarating and wonderful,” said Asha Negi

 

 

زار خمسة من مشاهير ونجوم - التلفزيون الهندي الاردن مؤخرا في رحلة مغامرة وهم السادة -كيشوير ميرتشانت وبوجا جور وبريانكا تالوكدار وأشا نيجي ومرونال ثاكور ا

وكان من المقرر في برنامج الرحلة الى الأردن اطلاعهم والتمتع  بكثبر  من الأماكن السياحية في الأردن والاماكن التي توفر تجربة سياحة المغامرة ، بهدف اطلاع السوق الهندي من خلال رحلة اكستريم بهدف توثيق  وإنشاء محتوى متميز من رحلة إكستريم  حسب ما صرح به - أشيت تانيجا، المدير القطري لهيئة السياحة الأردنية.

بدأت الرحلة في عمان حيث زار الفريق زار المطاعم المحلية والمقاهي وحانات الشيشة (الشيشة) والمسارح المحلية والحانات ومحلات الهدايا التذكارية. بدأ النشاط الأول من الرحلة مع المشي لمسافات طويلة وركوب الدراجات في مسار الأردن، 8km من أم قيس. ممر الأردن يعبر المقاطعة بأكملها، وتقدم أكثر من 650 كيلومترا من المشي لمسافات طويلة. وقال بريانكا تالوكدار: "شاركنا في الطريق الذي يبدأ من أم قيس، وحصلنا على طعم المغامرة المثيرة التي تقدم درب بأكمله".

أما النشاط الآخر على خط سير الرحلة فهو وادي الحيدان - وهو 4 كم من الأودية التي تشمل السباحة من خلال 12 جثة من المياه - قبل التخييم في وادي رم.

"وادي حيدان هو وادي مع نهر يمر عبره، مما يؤدي في نهاية المطاف إلى وادي مجيب، الذي يقود على طول الطريق إلى البحر الميت. إن الارتفاع الذي قمنا به هو المشي على طول الممرات الرطبة / الجافة جنبا إلى جنب مع النهر، والسباحة من خلال الوديان المفتوحة، اضافة الى تجارب  القفز الحر والتمتع بالمياه الطبيعية التي كانت مبهجة ورائعة حسب ما قاله - آشا نيجي.

 



يسمح بنقل المادة أو جزء منها بشرط ذكر المصدر

أضف تعليق


كود امني
تحديث